Snabb leverans / Säkra betalningar / Enkla returer

Köpvillkor & GDPR

Tänk på att
Keramik är ett handarbete där variationer är en del av hantverket och jag vill ju också att det ska finnas den där mysiga "känslan av handgjort". Lera är ett naturmaterial som kan ha olika färg och kvalitet. Glasyrer kan få olika nyans i bränningen på grund av faktorer som inte går att kontrollera. Därför kan det finnas mindre skillnader mellan olika exemplar av samma produkt hos mig. 

Lera krymper under torkprocessen. Alla mått som står angivna är ungefärliga mått och olika exemplar kan skilja sig åt något trots att det är samma modell. När du beställer flera exemplar av samma modell i samma beställning försöker jag om möjligt välja ut exemplar som "trivs ihop". Gör du beställningar av samma modell men vid olika tillfällen kan jag inte försöka matcha exemplaren på samma sätt. 

Skötselråd
Min keramik är av stengodslera som bränts till stengodstemperatur. Det går att använda keramiken i ugn, micro och diskmaskin. Är du extra rädd om favoritkoppen kan man ju förstås alltid välja att handdiska ändå. 

Keramiken tål väder och vind och kan stå utomhus i tex trädgården om inget annat anges. Eftersom temperaturerna under frostperiod i Sverige kan skifta snabbt och skapa spänningar i godset, lämnas dock inga garantier för att sprickor inte uppstår om du använder keramiken utomhus.

1. Om AB Hanna Ström

Företaget AB Hanna Ström, organisationsnummer 559364-2217, har sitt säte i Karlsborg och postadressen är 546 34. För frågor, skicka ett mail till [email protected] så hör jag av mig så snart jag kan. 

2. Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-post. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta mig på [email protected].

3. Leverans

Leverans sker inom Sverige. Jag sammanställer och skickar beställningar veckovis, så mina normala leveranstider är 7-10 dagar dagar. Om du har mer bråttom att få en leverans, hör gärna av dig på [email protected] så försöker jag hjälpa till. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att jag har meddelat dig om längre leveranstid) kontakta mig gärna på [email protected].

4. Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och är inklusive 25% moms. Pris för eventuell frakt tillkommer i kassan. Jag reserverar mig för prisändringar orsakat av feltryck i prislistan och förbehåller mig rätten att justera priser utan framförhållning.

5. Ångerrätt
Om produkten inte motsvarar dina förväntningar kan du nyttja ångerrätten, returnera varan och få pengarna tillbaka. Kontakta mig på [email protected] inom 14 dagar från att du mottagit produkten och informera om att du önskar nyttja ångerrätten. Meddela också ordernummer och vilken produkt det gäller. Skicka inom 14 dagar efter ångermeddelandet tillbaka till mig på nedanstående adress. När varan kommit i ursprungligt skick åter till mig, gör jag en återbetalning inom 30 dagar.

Obs! Vid returer är det du som köpare som står för alla fraktkostnader och du ansvarar för att produkterna skickas välpaketerade och kommer fram oanvända och hela. Endast hela och oanvända standardprodukter godtas vid en retur. Kontakta mig gärna innan du skickar din retur så guidar jag dig i hur du ska packa för att keramiken ska hålla i transporten. Man måste nämligen packa väääldigt ordentligt :)

Hanna Ström / AB Hanna Ström
Äspenäsvägen 4
546 34 Karlsborg

Ångerrätten gäller inte om du beställt en specialtillverkad produkt som skräddarsytts åt dig efter dina önskemål.

6. Reklamation och klagomål

Klagomål ska meddelas omedelbart efter att defekten har upptäckts. Kontakta mig först för ett godkännande innan du returnerar varan. Maila ordernummer, foto och beskrivning av felet till [email protected].

Om jag inte kan åtgärda felet genom att leverera en liknande produkt återbetalar jag dig för produkten med produktionsfel enligt konsumentköplagen. Vid reklamation där det finns ett produktionsfel står jag för returfrakten. Jag förbehåller mig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig.

7. Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Jag accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

8. Produktinformation

Jag reserverar mig för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Jag garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Jag försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

9. Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

10. Personuppgifter

Genom att handla hos AB Hanna Ström accepterar du att jag hanterar dina personuppgifter som du lämnar till mig när du blir kund/handlar av mig. Jag värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Dina personuppgifter används för att kunna hantera din beställning, samt skicka nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden då du godkänt detta. Personuppgifter säljs aldrig vidare till tredje part.

En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person. För att kunna hantera din beställning och svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar jag ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

Dina uppgifter lagras så länge jag har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

10.1.1 Betalleverantörer

De betalleverantörer som jag använder är: Swish och Faktura.

Vid genomförande av köp, delas information med mina betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.

10.1.2 Fraktbolag
De fraktbolag jag samarbetar med är: Postnord.

För att kunna leverera dina beställningar måste jag dela förnamn, efternamn och adressuppgifter med fraktbolaget. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.

10.1.3 Nyhetsbrev
Jag använder för utskick av nyhetsbrev: Ingen tjänst för nyhetsbrev är i bruk just nu.

Har du valt att prenumerera på mitt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-post med min nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.

10.2 Rättigheter
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos mig. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

Du har rätt att be mig uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (tex bokföringslagen).

10.3 Ansvarig för dataskydd
AB Hanna Ström är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

10.4 Så skyddar vi dina personuppgifter
Jag använder industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
Jag använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.

11. Ändringar till de Allmänna Villkoren

Jag förbehåller mig rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

12. Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. Vid eventuell tvist följer jag beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.